Mimo­řád­ně inspi­ra­tiv­ní pří­klad spo­lu­prá­ce mezi ško­lou a nezisko­vou orga­ni­za­cí je vztah Respon­dea a Gym­ná­zia Bohu­mi­la Hra­ba­la v Nym­bur­ce. Stu­den­ti se nejen věnu­jí své­mu vzdě­lá­vá­ní, ale také se anga­žu­jí ve pro­spěch komu­ni­ty a jejich akti­vi­ty mají pozi­tiv­ní dopad na živo­ty ostat­ních.

Gym­na­zis­té skr­ze stu­dent­ský par­la­ment Respon­deu daro­va­li téměř 10 000 korun a násled­ně dal­ších 20 000 korun zís­ka­ných z pro­jek­tu DofE bufe­tík – stu­den­ti při­pra­vu­jí domá­cí dob­ro­ty a ty pro­dá­va­jí ve ško­le či na růz­ných akcích. Výtě­žek z pro­de­je pak věnu­jí na pomoc potřeb­ným. Respon­deo tak­to obda­ro­va­li již poně­ko­li­ká­té a za to jim pat­ří vel­ký dík.

„Pří­stup stu­den­tů je inspi­ra­tiv­ní nejen svou prak­tic­kou strán­kou, ale také svým morál­ním posel­stvím. Máme vel­kou radost, že mla­dí lidé nejsou lhos­tej­ní ke své­mu oko­lí. Spo­lu­prá­ce s nym­bur­ský­mi ško­la­mi, ke kte­rým pat­ří také míst­ní zdráv­ka, si oprav­du cení­me,“ říká ředi­tel­ka Respon­dea Ale­na Líba­lo­vá.

 

Díky penězům gym­na­zis­tů budou moci soci­ál­ní pra­cov­ni­ce Pod­po­ry rodin obda­ro­vat rodi­ny v nou­zi balíč­ky s dro­ge­rií (pra­cí prá­šek, zub­ní pas­ta nebo ple­ny). „Tuto pomoc smě­řu­je­me rodi­nám, kte­ré se náh­le ocit­ly v nároč­né situ­a­ci. Díky oka­mži­té potra­vi­no­vé pomo­ci a zabez­pe­če­ní základ­ních hygi­e­nic­kých potřeb se mohou sná­ze se svou situ­a­cí vypo­řá­dat a posta­vit se opět na vlast­ní nohy,“ vysvět­lu­je Ire­na Keš­ne­ro­vá, vedou­cí pro­gra­mů a slu­žeb na pod­po­ru rodin, pod­po­ře­ných minis­ter­stvem prá­ce a soci­ál­ních věcí.

Část daru půjde na finan­co­vá­ní zájmo­vých krouž­ků a tábo­rů pro děti z rodin, kte­ré by si to jinak nemoh­ly dovo­lit. Mohou se tak účast­nit akti­vit, ze kte­rých by jinak byly vylou­če­ny, a záro­veň mohou pro­žít něco hez­ké­ho a inspi­ra­tiv­ní­ho. „Stu­den­ti nejen­že zpro­střed­ko­vá­va­jí mate­ri­ál­ní pomoc potřeb­ným, ale také při­ná­še­jí dětem, kte­ré nemě­ly v živo­tě tolik štěs­tí, pozi­tiv­ní zážit­ky a zku­še­nos­ti. Ty mohou být klí­čo­vé pro jejich osob­ní a soci­ál­ní roz­voj,“ dodá­vá ředi­tel­ka Respon­dea.